فتوشاپ

فتوشاپ صفر تا صد

فتوشاپ

فتوشاپ صفر تا صد

فتوشاپ به صورت حرفه ای واصولی را همراه با نکات کلیدی

تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بایگانی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
آخرین نظرات
پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آموزش فتوشاپ


به نحوه ایجاد ذرات سبک Photoshop Brush خوش آمدید! در این آموزش مرحله به مرحله نحوه ایجاد یک اثر ذره با استفاده از برس های فتوشاپ را یاد خواهید گرفت.

اضافه کردن ذرات سبک به یک تصویر یا عکس راهی عالی برای تقویت تصویر شما و جذاب تر جلوه دادن آن است. یکی از بهترین مواردی که در مورد استفاده از برس ذرات سبک فتوشاپ وجود دارد این است که دارای طیف وسیعی از کاربردها مانند اضافه کردن جلوه بوکه ، جلوه جلوه ای ، ذرات گرد و غبار و حتی جلوه های برفی است!

ظاهر یک عکس را با ذرات تغییر دهید
برای شروع کار با این آموزش ، به یک عکس یا تصویر نیاز داریم تا از آنها به عنوان پس زمینه ذرات سبک استفاده شود. شما می توانید طیف گسترده ای از عکس های حرفه ای را در Envato Elements پیدا کنید. خواه به دنبال جنگل شبح وار هستید یا تصویر عروسی پرشکوه ، می توانید انواع و اقسام موضوعات الهام بخش را پیدا کنید تا بتوانید در شروع کار کمک کنید. برای یک نرخ واحد ماهانه ، می توانید دسترسی به همه اینها و دیگران بیشمار را باز کنید.

برای این آموزش ، ما از عکسی به نام "مسیر از طریق جنگل های مه آلود" استفاده می کنیم.

1. نحوه تنظیم پرونده پروژه جدید
مرحله 1
بیایید با تنظیم یک سند جدید در Adobe Photoshop (پرونده> جدید یا کنترل-N) شروع کنیم. برای این آموزش از تنظیمات زیر استفاده خواهیم کرد:

عرض: 1920 px
قد: 1080 پیکسل
قطعنامه: 72
حالت رنگ: RGB Color
یک سند جدید ایجاد کنید
تبلیغات
گام 2
یک تصویر پس زمینه از Envato Elements بارگیری کنید یا از تصویر خود استفاده کنید. برای این آموزش ، ما از عکسی به نام "مسیر از طریق جنگل های مه آلود" استفاده می کنیم.

از یک عکس موجود استفاده کنید
مرحله 3
تصویر پس زمینه را در فتوشاپ باز کنید (File> Open را باز کنید و سپس به محل پرونده در هارد خود بروید). برای انتخاب همه ، با استفاده از ابزار Marquee (M) یا با فشار دادن کنترل-A روی صفحه ، کل تصویر را انتخاب کنید. برای کپی کردن تصویر ، Control-C را فشار دهید.

ابزار Marquee را انتخاب کنید
مرحله 4
حالا به سند اصلی برگردید و Control-V را فشار دهید تا آن را چسباند.

روش دیگر ، می توانید با رفتن به تصویر> اندازه تصویر و تغییر مقادیر به چیزی نزدیک به 1920 x 1080 ، اندازه تصویر را تغییر دهید.

سپس برای تغییر اندازه در تصویر یا لایه ، از ویرایش> Free Transform (Control-T) استفاده کنید تا متناسب با سند اندازه 1920x1080 استفاده شود.

اندازه تصویر را تغییر دهید
2. نحوه ایجاد ذرات کوچک گرد و غبار در فتوشاپ
مرحله 1
در این بخش از آموزش ، ابتدا نحوه اضافه کردن ذرات گرد و غبار در فتوشاپ را یاد خواهیم گرفت. یک لایه جدید (Shift-Control-N) ایجاد کنید و آن را ذرات کوچک گرد و غبار تغییر نام دهید. این لایه ای است که ما با استفاده از برس های فتوشاپ ذرات گرد و غبار خود را رنگ خواهیم کرد.

یک لایه جدید ایجاد کنید
گام 2
ابزار Brush (B) را انتخاب کنید.

ابزار Brush را انتخاب کنید
مرحله 3
اکنون به کتابخانه برس بروید و یک برس استاندارد دور را انتخاب کنید.

اندازه و سختی برس را انتخاب کنید
مرحله 4
به پنل تنظیمات برس (پنجره> تنظیمات قلم مو) بروید و در آنجا گزینه های بسیاری برای تنظیم قلمویی که انتخاب کرده اید پیدا خواهید کرد.

تنظیمات قلم مو
مرحله 5
در زیر Brush Tip Shape ، اندازه قلم مو را به اندازه ذرات گرد و غبار مورد نظر خود تنظیم کنید (مثلاً 10 یا 20). Hardness را روی 20٪ تنظیم کنید.

گزینه Spacing را فعال کنید و آن را روی حداکثر مقدار آن (1000٪) تنظیم کنید. این باعث می شود که قلم مو به جای نقاط خط به نظر برسد.

تنظیمات قلم مو
مرحله 6
Shape Dynamics را انتخاب کرده و با استفاده از کادر تیک سمت چپ آن را فعال کنید. اندازه Jitter را روی 100٪ تنظیم کنید. اگر از رایانه لوحی استفاده می کنید ، می توانید فشار قلم را نیز فعال کرده و از تنظیمات زیر استفاده کنید:

کنترل: فشار قلم
حداقل قطر: 5٪
زاویه بازدارنده: 0٪
Roundness Jitter: 0٪
پویایی شکل برای برس برس
مرحله 7
Scattering را انتخاب کرده و با استفاده از کادر تیک سمت چپ آن را فعال کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه برای هر دو محور انتخاب شده است. سپس تنظیمات زیر را دنبال کنید:

پراکندگی: هر دو محور 1000٪
تعداد: 2
پراکندگی برای برس برس

https://maktabtv.com/Courses/photoshop/
مرحله 8
Transfer را انتخاب کرده و با استفاده از کادر تیک سمت چپ آن را فعال کنید. Opacity Jitter را روی 100٪ تنظیم کنید.

انتقال را برای قلم مو ذرات انتخاب کنید
مرحله 9
Wet Edges و صاف کردن را فعال کنید.

لبه های مرطوب و صاف کردن را فعال کنید
مرحله 10
پس از اینکه از تنظیمات خوشحال شدید ، می توانید با کلیک بر روی دکمه Create New Brush در سمت راست پایین ، قلم مو را به عنوان پیش تعیین شده ذخیره کنید.

برس ذرات را ذخیره کنید
مرحله یازدهم
از یک لایه جدید برای اضافه کردن ذرات گرد و غبار فتوشاپ استفاده کنید تا برس بر روی تصویر شما چه شکلی باشد. همچنین می توانید Opacity لایه را در حدود 20٪ تنظیم کنید تا سبک تر شود. نتیجه نهایی در اینجا نیز می تواند به عنوان یک برس برس فتوشاپ با استفاده از اثر درخشش استفاده شود.

ذرات کوچک را روی عکس بمالید
3. نحوه ایجاد اثر ذرات در فتوشاپ با استفاده از برس های سفارشی
مرحله 1
در این بخش از آموزش ، شما می توانید با استفاده از یک قلم مو سفارشی ، چگونه می توانید اثر ذرات را در فتوشاپ ایجاد کنید. برای ایجاد یک برس جدید ، باید یک سند جدید را در Adobe Photoshop (File> New یا Control-N) ایجاد کنیم. برای این آموزش از تنظیمات زیر استفاده خواهیم کرد:

عرض: 1000 پیکسل
قد: 1000 پیکسل
قطعنامه: 300
حالت رنگ: RGB Color
یک سند جدید ایجاد کنید
گام 2
با کلیک بر روی دکمه New Layer در پنل Layers ، یک لایه جدید (Shift-Control-N) ایجاد کنید. این لایه ای است که ما l را ایجاد خواهیم کرد

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی